Mercator je za slovensko gospodarstvo izrednega pomena. Ni le trgovska veriga z najdaljšo, 70-letno tradicijo in eno prvih samopostrežnih trgovin v državi, temveč tudi največji podpornik lokalnih dobaviteljev. Poleg tega je Mercator eden največjih inovatorjev na področju maloprodaje v regiji in s svojo prebojno strategijo zgled ostalim trgovcem na območju Zahodnega Balkana. Mercator sicer ima svoje agencije za trženje, oglaševanje in odnose z javnostjo, a se na naše uredništvo občasno obrne s projekti, kjer je ključen hiter odziv.
Novinarska konferenca ob menjavi lastnika
Lastništvo Mercatorja je leta 2014 prevzel hrvaški Agrokor. Ta se je tri leta pozneje zaradi spleta različih okoliščin znašel v zahtevnem položaju, s čimer se je začelo najzahtevnejše prestukturiarnje kakšnega evropskega podjetja v obdobju 2017–2018. Na pogorišču Agrokorja je nato leta zrasla Fortenova Grupa, ki je v enem samem letu uspešno prestrukturirala tudi Agrokorjeve dolgove.
A kljub temu, da je Fortenova prevzela lastništvo večine Agrokorjevih trgovskih, živilskih in agrarnih podjetij, je Mercator zaradi več razlogov še naprej ostal v lasti Agrokorja. V tem času je Mercator posodobjal svojo prebojno strategijo, odplačeval svoje dolgove in intenzivno inoviral svoje poslovne modele. Leta 2021 pa je Fortenova končno prevzela tudi lastništvo Mercatorja, kar je dodatno okrepilo Mercatorjovo prisotnost v regiji.
Ob tej priložnosti sta želela Mercator in Fortenova Grupa organizirati novinarsko konferenco, vendar pa je bila izvedba zaradi covida-19 otežena. Zato so se odločili, da bodo konferenco izvedli s prenosom v živo, in sicer v štirih jezikih: slovenskem, hrvaškem, srbskem in angleškem. Za pomoč pri zasnovi in izvedbi prenosa so se obnili na našo ekipo, ki je podkovana tako z novinarskimi kot produkcijskimi znanji.
Enourno novinarsko konferenco ob prevzemu Mercatorja s strani hrvaške Fortenova Grupe smo prenašali v živo z Ljubljanskega gradu, prispevke, izjave vodstva ter vprašanja slovenskih dobaviteljev za izvršnega direktorja Fortenova Grupe in predsednika uprave Mercatorja pa smo posneli vnaprej. S kombinacijo penosa v živo in posnetih prispevkov je bila izvedba prenosa enostavnejša tako za našo produkcijo kot za naročnika.
Projekt smo izvedli v sodelovanju z agencijo Herman in partnerji ter našim partnerjem Confivo, ki razvijia platformo za spletne in hibridne dogodke. Ta je omogočila, da so se digitalnega dogodka udeležili tudi novinarji, ki so lahko neposredno preko platforme v drugem delu oddaje direktorju Fortenove in predsedniku uprave Mercatorja zastavljali vprašanja.
Novinarsko konferenco je spemljalo 100 akreditiranih novinarjev iz Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije in Črne Gore. Kakovost zasnove in izvedbe prenosa je prepoznal tudi lokalni komercialni medij Pop TV, kjer so dejali: »Fortenova je v pravem multimedijskem šovu napovedala drugačno, za Mercator svetlejšo prihodnost.«
Odziv na popis košarice osnovnih živil
Mercator med Slovenkami in Slovenci ni znan po nizkih cenah. Ravno nasprotno – Mercator s svojimi cenami praviloma ne more konkurirati diskontnim ponudnikom, kot sta Lidl in Hofer. Prav tako se trgovcem po robu ne more postaviti s hitrostjo in pretočnostjo svojih blagajn. Njegova prednost je ta, da je z več kot 450 trgovinami in preko 150 franšizami prisoten po praktično vsej sloveniji.
Leta 2022 je v luči energetske draginje Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) zagnalo projekt Primerjaj cene, s katerim je želelo ustaviti rastoče cene osnovnih živil. V sklopu projekta je redno popisovalo cene 28 živil, in sicer pri vseh večjih slovenskih trgovcih – Mercatorju, Tušu, Sparu, Lidlu in Hoferju. Na presenečenje Mercatorjevega vodstva se je izkazalo, da je ravno njihova košarica živil najcenejša. V le nekaj dneh smo za Mercator sproducirali serijo kratkih televizijskih oglasov, ki jasno komunicira Mercatorjevo uvrstitev med slovenskimi trgovci, obenem pa izpostavlja še možnost dodatnih prihrankov.